bra saker med att bo själv och vara singel!

* jag bestämmer helt själv när jag ska diska

* jag behöver aldrig komma överens med någon om vad som skall ätas till kvällsmat

* Jag kan äta glass direkt ur burken OCH ställa in det som blir över i frysen igen

* ingen som gnäller över att träningskläderna hänger på duschdrapperistången

* dricka apelsinjuice direkt ur paketen

* jag behöver inte “checka” med någon när jag ska iväg över helgen

* behöver inte få dåligt samvete för allt från stort till smått

* kan jobba min 12,5 h pass utan att det blir nått tjaffs

* jag får inreda precis som jag vill i lägenheten

* slipper komentarer som “ser att du klär upp dig för mig” med ironiskt tonläge när man går omkring i mysbyxorna hemma

* får vara ute precis hur länge jag vill dvs ingen som ringer mitt i natten

* FÅR MYCKET MER TID ÖVER FÖR EGNA INTRESSEN OCH VÄNNERNA!

*slipper “svärföräldrar” syskon och konstiga kompisar som man förväntas umgås avslappnat mer eller mindre dygnet runt när man knappt känner dom.

* kan flirta med vem jag vill när jag vill

* slipper svartsjuka komentarer blickar och kontrollberoende, hatar när dom lägger sig i mitt liv på ett sätt som kontrollerar och styr.. 

* får vara drottning över fjärrkontrollen alldeles själv =)

* kan somna lugnt till talboken på sterion varje kväll😉

ghha killan för mer problem med sig än vad dom är till nytta men ändå, dum som man är, så har man alltid ögonen öppna efter Honom, han med stort H (och den vita hästen med skinande rustning, han som är snäll-rättvis-ödmjuk-fantastisk-sexig-intelligent-trygg-lång- osv) .. men jag lurar väl ingen med min lista, för vist är det ensamt i lägenheten på kvällarna och jag är faktiskt beredd att ge upp att dricka juice direkt ur paketen tro det eller ej ;) för en person som jag kan lita på och ser mig mer som en människa än en… ja.. en prydnad. MEN nått som jag inte är beredd att ge upp är min identitet och mitt behov av frihetskännsla OCH min rätt att ha mysbyxor på mig i min egen lägenhet.. (och när jag söndagshandlar på hajen ;))

2 Comments »

  1. sandra Said:

    Mysbyxor är det bästa som finns!
    Vart tog träningsbloggen vägen?

  2. emmapemma Said:

    amanda! jag blir så glad över att läsa ditt inlägg!
    för du har verkligen rätt i allt du säger..

    sára har ny pojkvän (käreste) men jag är glad ändå!🙂
    Allt bra me dig och hur trivs du i lägenheten?


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

