träningsdagboken

tack för påminnelsen sandra! vart lite lat på den fronten.

även om jag inte skrivit om det så har träningen och kosthållningen funkat bra de senate veckorna.. ett problem bara, ju mer jag tränar och ju mer regelbundet och hårt jag tränar destå hungrigare blir jag och när blodsockerfallen infinner sig är det lätt att äta nått snabbt typ lite glass eller en chokladbit… FEL går inte att bygga några muskler på socker!! så jag har faktiskt börjat pröva mig fram i djunglen av recovery drycker och protein bars, dom flesta smakar riktigt gott faktiskt =) så kosten är fortfarande i experiment fasen. innomhus träningen funkar riktigt bra jag känner mig stark och utvecklas både konditions och tekniksmässigt på rullband och passen. vad som inte funkar är utomhusträningen i kylan. att bli andfådd utomhus i minusgrader resulterar i envetna förkylningar som gör att jag inte kan träna alls. så testerna får vänta tills det blir lite varmare ute.  och jag kämpar fortfarande med sötsuget på kvällarna just nu skulle jag kunna ge MYCKET för en skål glass… dock inte så mycket energi som det kräver att gå ner till hajenoch köpa glassen.

får snart börja fundera på att lägga upp träningen på ett nytt sätt då jag börjar jobba skift i mitten på mars igen 12,5h pass 4 dagar ledig 4. om skiftet håller sig de vill säga så det inte bli jobba 6 ledig 2 som det blev förra året. det går att köra lätta konditionspass efter ett 12 h men mycket mer går inte. men jag ska göra vad jag kan för att hålla träningen vid liv..  det är inte helt lätt med maten heller det kräver mycket planering om man ska ha med sig träningsriktig mat och mellanmål för 12 h… hmm får fundera på den.

1 Comment »

  1. saandraa Said:

    lösning på sötsuget på kvällarna, gör smoothies! jag gör med grädde, ägg och lite rapsolja, och bär såklart, väldigt gott! ;D


{ RSS feed for comments on this post} · { TrackBack URI }

Leave a Reply

