40 min

40 minuter tills jag skall pallra mig ner till gymmet för att köra 1 h intensivt box pass. boxpassen är dom absolut roligaste! det enda som tar udden av boxpasset är att sara råkar befinna sig på andra sidan jordklotet vilket medför att jag får puckla nya människor varje vecka. det är som att spela på lotteri ibland drar man vinstlott och får boxas med någon som har lite kontroll på mitsar och handskar men ganska ofta blir det den nyaste i gruppen som har noll koll man vet aldrig hur hårt man kan slå.. man håller igen lite och får inte ut så mycket av passet som man hade önskat.

igår var jag ute och sprang ute! för en gångsskull. det var riktigt skönt plussgrader och lätt andat. sprang lite på måfå från brunnsberg bort mot håsten mot PS upp i påskbergskogen förbi sjukhuset och sen hemåt igen känndes riktigt skönt och lätt vist var jag lite darrig i benen när jag kom hem men kände mig ändå stolt. kollade senare upp avståndet på eniro (synnerligen användbar funktion där man kan rita ut på kartan vart man har sprungit, man kan få exakt på metern hur långt man sprungit) jag fick iallafall ihop 6,6km känndes bra. när jag kom hem provade jag för första gången en recovery dryck med chokladsmak, väldigt tjock, chokladig och mäktig smak men helt ok. kände mig mätt ganska länge efter jag druckit den OCH jag orkade pallra mig ner till hajen för att handla inte långt efteråt… hyfsat snabb återhämtning med andra ord.

ne nu är det dags att packa gymväskan och cykla ner til gymmet. vet ni att det här är det absolut jobbigaste på hela träningen att ta sig upp ur soffan och ner till gymmet när jag väl är där är det higlight of the day men nu… känns det tungt att ta sig ut i regn och rusk. men får tänka på alla endorfiner som dansar disco i huvudet på mig efter/under träningen så ska jag nog lyckas lyfta rumpan från soffan och ta på mig träningspjuksen. hepp hepp!

simma lugnt!

Leave a Reply

