skiftledig

idag är första dagen på min skiftledighet, en måndag jag kommer med andra ord vara ledig t.o.m torsdag. vist är det bra att var ledig vardagar man får en hel del gjort som att gå på stan handla laga mat osv osv. men det är inte speciellt roligt att göra allting själv, det är ju inga andra lediga på vardagar… aja idag har jag iallafall fått gjort en massor. dagen började med en jogging runda föjlt av tandläkarbesök (svindyrt!) jag har även lämnat in min min mobil för lagning, den har krånglat i evigheter men måttet var rågat häromdagen när högtalarfunktionen slutade fungera så värken väckarklockan eller ringsignalen fungerade när jag skulle upp på morgonen. pinsamt! tredjedagen på skiftet med ny samåkningskompis..

jag han även med en runda på stan för att sätta sprätt på ännu mer pengar bla ögonfransfärg. jag har aldrig färgat ögonfransarna själv innan och tänkte att det är väl värt ett försök… sagt och gjort jag gick hem med färgen, läste instruktionen noga flera gånger men man ska nog ha lite handlag för det där också för det var fasen inte lätt! ett stort antal bommulstussar och tops senare hade jag fått något sånär jämtlager färg på fransarna och inte så mycket utanför… då rinner färgen in i ena ögat… svider gör det, MYCKET! så det var bara att skölja och när jag slabbade med vattnet i ena ögat så fick jag färg i andra ögat med SKÖLJA mer men jag gav inte upp utan kletade på mer färg denna gången gick det relativt smärtfritt men jag såg suddigt i en timma efteråt. det färdiga resultatet blev lite ojämt och var deffinitivt inte värt besväret.. om jag ska färga ögonfransarna fler gånger blir det på salong. punkt.

jag borde också hunnit med att städa upp i kök och vardagsrum men det får va tills imrgon, jag har ju tre lediga dagar kvar att sysselsätta mig på.

Leave a Reply

